marți, octombrie 30, 2007

Frînturele...

# MAI EGOIŞTI, MAI INSENSIBILI. Fastuoasă înmormîntarea lui Nicolae Dobrin... Stadionul plin de coroane, VIP-uri în pelerinaj, mesaje de la preşedinţie, doliu judeţean. Din nou, ne onorăm valorile doar cînd le loveşte moartea şi nu ne mai stau în cale! Oare cîţi dintre politicienii prezenţi i-au deschis uşa lui Dobrin, în ultimul an de viaţă, cîţi s-au interesat cum o mai duce, dacă are ce-i trebuie? De fapt, nu-i vorba numai de politicieni – cu toţii am devenit mai egoişti, mai insensibili, trecem pe la rude din an în Paşte, despre prieteni - ce să mai vorbim... Iar anii se adună în urma noastră şi ne întunecăm...

# MODIFICĂRI SCANDALOASE. Modificările Codului Penal, făcute de parlamentarii din Comisia juridică, sînt de-a dreptul scandaloase – prin formulări ambigue, se poate înţelege că ziariştii care difuzează înregistrări gen Remeş-Mureşan sînt buni de puşcărie iar procurorii trebuie să le spună mafioţilor că li se ascultă telefoanele! La început, mi-a venit să cred că parlamentarii sînt proşti... Apoi, consultînd lista publicată pe site-ul PIN, care îi priveşte pe deputaţii şi senatorii cu probleme, mi-a trecut – sînt de-a dreptul penali! Avem o clasă politică neînchipuit de putredă, pe care nici măcar votul uninominal n-o va reforma în totalitate... Rămîne de văzut dacă plenul va adopta noul cod penal şi dacă va fi promulgat de preşedinte...

# PREŞEDINŢII CJ, ALEŞI UNINOMINAL. Din cele peste o sută de amendamente aduse de PSD proiectului votului uninominal, pe care Guvernul şi-a asumat răspunderea, au fost păstrate cîteva. Cel mai interesant mi se pare acela privind alegerea preşedintelui consiliului judeţean – în viziunea PSD, acest demnitar trebuie ales prin vot uninominal şi nu de consilieri, ca pînă acum. Astfel, într-o ţară în care puterile se suprapun, preşedintele consiliului judeţean va cîştiga notorietate şi respect, în detrimentul prefectului. Liberalii au acceptat, cu toate că sînt mai slabi în teritoriu, dar preţul pare mic faţă de susţinerea acordată de social-democraţi în parlament.

# BĂTĂLIA CONTINUĂ... Continuă bătălia pe viaţă şi pe moarte pentru adoptarea unui tip de vot uninominal sau altul... Al lui Băsescu va favoriza partidele mari şi va elimina PNL şi PRM din parlament, al lui Tăriceanu e mai soft, partidele mici bucurîndu-se de redistribuirea voturilor, ca pînă acum. Ieri, Iliescu a îndemnat electoratul să nu participe la referendum (ceea ce va da, automat, apă la moară propunerii lui Tăriceanu), iar ministrul Chioariu a început să caute chichiţe, prin care să încurce şi mai tare cetăţeanul – de exemplu, a propus ca votul pentru referendum să se facă în alte locuri decît în secţiile de votare pentru referendum! Uluitor...

# SF-UL NU MOARE... Am trecut şi la ora de iarnă... Ziua moare mai devreme, la ora cinci este deja întuneric! În week-end, am stat în casă, ascultînd ploaia... Cu motanul Tomi pe genunchi (că motanul Jerry nu suferă să stea în braţe!), am terminat de citit antologia The Year’s Best Science Fiction a lui Gardner Dozois, de la Nemira – o dovadă că science fiction-ul nu se predă, dar se schimbă. După ce a renunţat la triumfalismul mecanicist din anii ’50 ai secolului trecut, după ce s-a adîncit în studiul reacţiilor umane în faţa stranietăţii Universului (atingînd dimensiuni cvasi-religioase...), după ce a explorat realitatea virtuală şi noile avataruri ale capitalismului global, science-fiction-ul contemporan mizează pe emoţie şi “sense of wonder”, plasîndu-şi acţiunea ba în Statele Unite Islamice, ba la marginea Galaxiei, ba în bucle temporale la fel de fragile ca viaţa noastră...

2 comentarii:

  1. Mda, blogul ăsta e mai puţin un jurnal şi mai mult o colecţie de texte, de gînduri... Mă ascund după ele. De fapt, istoria mişcărilor mele zilnice n-are nimic spectaculos - dimineaţa la redacţie, apoi documentări, seara la facultate, consultaţii cu partide şi politicieni, un pic de scris, un pic de citit... Ajung acasă seara, pe la şapte-opt, abia mai apuc să mă uit puţin la TV, pun vreun DVD sau citesc două pagini... din cărţile de pe noptieră! În week-end e mai linişte, mă mai văd cu prietenii, mai merg la o cîrciumă, mai călătoresc... Nimic spectaculos, cum spuneam. Dar ai dreptate - o să postez mult mai des ... chestii simple despre mine...

    Cît despre moartea lui Dobrin... ştii că nu le am cu fotbalul, eu nici nu l-am cunoscut personal pe Gicu, am crezut că e mai bine să nu mă bag în faţă, să comentez... Ştiu alţii mai bine ce să spună. Şi, da, îmi amintesc şi de meciul acela... mai mult vorbeam cu tine decît să mă uit la joc...

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi iată-mi primul zîmbet pe ziua de azi!
    Mă bucur că m-ai luat în serios. Acum poţi să ştergi mesajul meu de sus, unde mi-am scris adresa de mail în loc de nume, vai de căsuţa mea!...
    Sînt minunate pisicile! Mă feresc să spun care îmi place mai mult.
    Eu nu mai am...

    RăspundețiȘtergere